Unknown

Cara ni aku biasa guna sebab kulit aku sangat sensitif dengan toner yang lebih alkohol.. So kena guna nature remedy lah..

1 tbs madu/honey
1tbs lemon/ cranberry jus

Campur kedua2 bahan ni dan apply kat muka... Pakai dalm 1 jam setengah... Pastu basuk muka sebersihnya.. Then terus apply krim or losyen malam or siang... No need any toner.. Tapi memang moist la.. Cam aku pakai setiap hari.. Day n night.. Pagi pakai dalm 20 minit je.. Sambil2 iron baju keje... Malam tu pakai lama sket.. Lagi lama lagi bagus...tapi tak tahan melekit...

Aku lebih suka guna cranberries juice.. Sebab senang tak payah nak perah le simpan lemon tu.. Jus cranberries memang ada dlm peti ain.. Yg pure cranberries jus.. Masam sket.

Jus cranberries ni aku amalkan setiap pagi... Lemon pon boleh. Tp cranberries ni banyak kelebihan..

Terutama untuk perempuan.. Ia boleh mencegah infection di saluran kencing..
Ia kaya dengan vitamin C dan merupakan antioxidant yang bagus... So for those who have cancer, try this alternative..

Untuk yang ada darah tinggi pon bagus sebab cranberries jus agak acidic.. Tp dilarang mengamalkan bersama ubat2 doctor.. Takut double effect...

By the way, cranberries jus dikatakan dapat meningkatkan metabolic rate.. Especially yang dah berumur above 25.. Apatah lagi yang dah berumur 40 tahun kan... Minum sesudah bagun pagi bila perut kosong.. But not good untuk yang ada gastrik.

Ia juaga dikatakan membantu mengurangkan pereputan gigi.. Sebab inya anti bakteria..
Juga boleh meningkatkan tahap imun kita,  sebab kandungan vitamin c yang tinggi..

Banyak lagi kelebihan cranberries jus ni.. Terutama ia boleh membantu mengurangkan berat badan pada yang obes like me.. Aku beli cranberies jus brand 21century kat watson...

0 Responses