Unknown

Finnaly.. i got braces on today.. huhuuu..

Type : damon braces
Duration : 18 to 24 month
CLINIC: Klinim pergigian Aina Kajang

Appoiment jam 4.30 ptg tadi.. rata2 orang cakap pemasangan braces ni amik masa 1 hingga 2 jam.. tapi klinik ni hanya ambil masa 30 minit je.. mungkin dokter nya dah banyak pengalaman kot pakaikan braces ni..

So.. price.. ermm... kebanyakan dental clinik yang aku survey offer rm 6.5 k tuk berbraces ni.. yang jenis damon system...

Tapi Klinik Aina ni just offer me rm 4.8k for this type.. tapi tak termasuk cabut gigi dan retainer. Mold gigi dah termasuk..

Masa mula2 aku buat appoiment tuk konsult gigi ni dokter Aina offer traditional braces. Harga dia rm 3.8k. Tapi aku nak jugak damon braces.. kenapa... jeng2.. sebab senang nak cuci..

Consultation cost hari tu free of charge..

So when i decided a damon braces.. i need to dump rm 2k for deposit... so balance tinggal 2.8k.

So last week nurse tu call tuk datang klinik.. aku igtkan tuk cabut gigi xray and mold.. tapi rupa2nya terus pasang. Dr amik mold gigi then terus pasang braces kat mulut aku ni...

First day ni tak rasa apa2 lagi.. just rasa pelik je.. tapi tak tau la kalau esok canne...

Ni pic gigi2 aku yang bertaburan.. huhu.. baru lepas makan durian..

0 Responses