Unknown
Happy New Year!!!

Setiap kali masuk tahun baru adoiiyaaii mengingatkan aku umur aku akan bertambah setahun... January oh January..
Anyway... Umur dah nak masuk suku abad ni kena jaga kesihatan... so aku skunk nu banyak la ambik vitamin...
tapi setiap vitamin yang kita ambik ada kuantiti dos yang diperlukan....

meh sini aku story ape vitamin yang aku amik

Biotin 600 tu untuk penjagaan rambut then yang Big 50 tu adalah B-Complex...Ni Brand GNC.. orang kata bagus.. dah setahun aku beli, lately aku start balik makan...one tablet taken averyday...

#Vitahealth#one of the best product... ada jual kat Vitacare... watson and guardian pon kadang2 ada...Eyebright for my eyes, 1 tablet and vitaCal of course untu calcium 2 tablet per day..with vitamin D is better..
#Shaklee#Herb-Lax untuk usus... memang best la rasa ringan.. uols should try this.. then Lecithin aku baru amik je.. tuk pecahkan lemak aku yang kian membiak ni... herb-lax consume 4 tablets and Lecithin  capsule

Vitamin memang sangat penting especially calcium ... dah memang aku susah nak minum susu jadinya amik la supplement.. tapi kalau nak amik calcium kena ada vitamin D skali sebab vitamin D penting untuk absorb calcium ni. lepas abis makan yang bran Vitahealth ni, aku ingat nak tukar kepada produck shaklee sebab shaklee ni tak de la mahal sangat...osteomatrix

Osteomatrix ni aku nak amik sebab dia ada mineral megnesium skali. tapi memang la kalau tengok harga nya memang la rasa mahal tapi kita kena tengok kuantitinya.. biasa Shaklee punye ada 120_130 biji....


so for the next 2 month aku nak beli Vitamin E  dan Osteomatrix ni.. Product Shaklee ni aku beli ngan kawan aku... Ada jugak aku amik Vitamin C yang Felinna tu not bad la... sebab pores kt muka pon dah mengecil..

ok la,....

Roger &Out!!
D
2 Responses
  1. Unknown Says:

    Asalam...nk tnye kt mne sis beli biotin tu eh??? Susah la nk car bnyk farmasi xde...


  2. Unknown Says:

    Biotin tu from GnC wellness.. ok la coz they use organic...

    GnC ada kat Midvalley, The Mines, some Jusco mall and Alamanda ada jugak kot.

    that 1 I bought at Midvalley, tp ada juagk jumpa kat Jusco AU2.